Polski English
A A A
  • Stoisko dilera Solbusa - Lider Trading
    Stoisko dilera Solbusa - Lider Trading
  • Premierowy Solbus Solcity CNG
    Premierowy Solbus Solcity CNG
  • Pokaz tankowania autobusu LNG
    Pokaz tankowania autobusu LNG
  • Wyróżnienie dla oferty LNG
    Wyróżnienie dla oferty LNG

„Gaz ziemny to przyszłościowe paliwo” – czyli Solbus na Transexpo 2012

Hasło przewodnie obecności Solbusa na tegorocznych targach Transexpo brzmiało – „Gaz ziemny to przyszłościowe paliwo”. Adekwatnie do złożonej deklaracji na stanowisku naszej firmy dominowały pojazdy napędzane gazem ziemnym.


Największą uwagę przyciągał najnowszy autobus demonstracyjny napędzany skroplonym gazem ziemnym, który we wrześniu na zaproszenie Gazpromu uczestniczył w rajdzie pojazdów gazowych, Blue Corridor 2012. Z trasy rajdu nasz autobus zjechał prosto na targi IAA w Hanowerze, aby towarzyszyć innym pojazdom na LNG na tzw. Arenie Innowacji. Także w Kielcach Solbusowi na LNG towarzyszyła mobilna stacja tankowania dostarczona przez firmę GAZPROM Germania, którą do Kielc przyciągnął ciągnik siodłowy Iveco Stralis także napędzany LNG.

Obok Solbusa Solcity LNG na stoisku Solbusa można było zobaczyć premierowy egzemplarz tego samego modelu lecz napędzany CNG. Solbus promuje autobusy miejskie napędzane LNG jako najbardziej optymalne rozwiązanie dla przewoźników miejskich, ale jednocześnie deklaruje pełną elastyczność i gotowość dostarczania autobusów na CNG dla tych przedsiębiorstw, które już korzystają z metanu sprężonego i mają już stację tankowania CNG.

Trzecim prezentowanym autobusem był niskopodłogowy autobus miejski z silnikiem diesla, wyprodukowany dla stołecznego MZA w ramach tegorocznego, drugiego już kontraktu Solbusa dla tego największego polskiego przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej.

Solbus zaznaczył swoją obecność na targach także organizując publiczny pokaz tankowania autobusu LNG oraz konferencję poświęconą perspektywą gazu ziemnego jako paliwa na świecie oraz Polsce. Konferencję otworzył dyrektor ds. marketingu Solbusa Michał Śliżak wskazując na główne przesłanki dla nadchodzącego renesansu wykorzystania metanu w transporcie – rosnące ceny ropy naftowej, pojawienie się w Europie technologii LNG oraz koszty zakupu i eksploatacji silników diesla Euro 6. Następnie szef działu Gas for Transport w GAZPROM Germania, David Graebe zarysował strategię promocji tego paliwa na rynku europejskim przez koncern GAZPROM oraz zadeklarował pełnego zaangażowanie największego producenta gazu ziemnego na świecie we wspólną z Solbusem promocję LNG na rynku polskim. Kolejny prelegent, inżynier sprzedaży amerykańskiej firmy Chart Ferox (producenta układów LNG w autobusach Solbus), Marek Krejci opisał ponad 20 letnie doświadczenie firmy w produkcji i obsłudze posprzedażnej układów paliwowych LNG, a także wspomniał o wręcz fantastycznym wzroście rynku pojazdowych instalacji LNG w Stanach Zjednoczonych oraz Chinach. Wystąpienia partnerów Solbusa uzupełnił przedstawiciel MPK Rzeszów, największego w Polsce użytkownika autobusów gazowych, Pan Marek Filip, który przestawił wyliczenia opłacalności jazdy na gazie ziemnym. Konferencję zakończyła sesja pytań i odpowiedzi głównie ze strony przedstawicieli prasy.

Konsekwentne działania Solbusa i GAZPROM Germania przed i w czasie imprezy targowej zostały dostrzeżone przez komisję konkursową kieleckich targów. Przedstawiciel handlowy Solbusa, Lider Trading Sp. z o.o. otrzymał wyróżnienie za zgłoszoną do konkursu nowatorską i kompleksową ofertą obejmującą dostawy autobusów LNG przez Solbusa, oraz ze strony Gazprom Germania infrastruktury do tankowania tego paliwa wraz z skroplonym metanem przy zagwarantowanym parytecie cenowym do oleju napędowego.

 

Autor:zespół Solbus

widok panoramiczny stoiska

widok panoramiczny stoiska